Carnival n-a fost un succes imediat. De altfel primul vas, Mardi Gras, s-a impotmolit in nisip in croaziera inaugurala. Banii de combustibil de intoarcere au cam lipist, dar asta nu l-a descurajat pe Ted, care si-a vazut de treaba, pariind pe o formula total diferita de ce insemnasera pana atunci croazierele.
La sfarsitul anilor ’80 Carnival devenise lider in domeniu, autointitulandu-se „The most popular cruise line in the world!” Asta dupa o politica serioasa de investitii in noi vase (custom made). Tot la sfarsitul anilor ’80 Carnival a inceput sa inghita alte companii. Sub umbrela Carnival Corporation intra in prezent: Carnival Cruise Lines, Costa Cruises, Cunard Line, Holland America, Princess, Seabourn si altele. Fecare companie s-a specializat dupa preluare pe o anumita nisa, de la croaziere ieftine si in general scurte (Carnival) la cele foarte scumpe (iahturile Seabourn). Singurul concurent serios pentru Carnival (Corporation) in momentul de fata este „Royal Caribbean”. Un fel de monopol in care nu poate interveni nimeni. In total Carnival Corporation detine 81 de vase (dintre care 22 sunt Carnival Cruise Lines), alte 15 vor fi gata intre 2007 si 2010.
Despre cum a ajuns Carnival la asemenea performante, in episodul urmator! 🙂

Elation