Carnival Corp. vrea sa afle cat de multumiti sau fericiti sunt angajatii sai. Isn’t that cute? Tocmai de aceea, incepand cu 1998, au introdus un chestionar cu afirmatii legate de mancare, manager, cabina, viata in general (cat am de gand sa stau cu Carnival, daca sunt de parere ca Carnival – cacofonie voita – e cea mai buna companie din piata pentru angajati). Chestionar anual, anonim, completat de fiecare angajat.

Una din afirmatii era: „The company cares for me as an individual”, iar variantele de raspuns: Strongly agree; Somewhat agree; Somewhat disagree; Strongly disagree; N/A.

Nu stiu altii cum sunt, dar pentru mine afirmatia respectiva are aceeasi valoare cu: “The tooth brush (mobile phone, car) cares for me as individual”. Cine este Carnival Corp. asta de ii pasa de mine ca individ? Cumva o entitate abstracta, cu zeci de mii de angajati, a carei unic tel in viata este de a furniza actionarilor castiguri cat mai mari? Si atunci cum ii poate pasa unei astfel de entitati abstracte, orientate exclusiv spre profit, de Gigel, ca individ?! In ce context se poate intalni Gigel cu Carnival sa discute ca oamenii, fata in fata, iar entitatea abstracta sa dezvolte un sentiment de compasiune pentru angajat (aka sclav pe plantatie), sa ii pese in adevaratul sens al cuvantului.

Corporatiei Carnival nu ii pasa de Gigel ca individ, nici macar de ID-ul 405599 atasat acestuia, pentru ca este incapabila de asa ceva. Toate numele si numerele sunt consumabile, la fel ca hartia foto. Ii pasa ca cel putin 73,942(3)% dintre angajati sa fie cat de cat multumiti, astfel incat pe termen lung compania sa economiseasca cat mai multi bani care altfel s-ar fi dus pe recrutari, traininguri samd.

Strongly disagree, in lipsa variantei: Are you kiddin’ me?