Carnival in Cabo

Pseudoanaliza de brand
Pana la aparitia Carnival, croazierele erau inaccesibile americanului de rand. Foarte scumpe, elitiste, niciodata mai scurte de o saptamana. Americanul mediu nu are timp si bani sa plece cu saptamanile in vacanta.
Carnival a mers pe o formula diametral opusa: ieftine, pentru toata lumea, scurte (chiar si 2 zile).
Inainte de Carnival erau promovate doar destinatiile, porturile exotice. Pentru Carnival portul este o destinatie secundara, vaporul devenind principala destinatie. Toata publictatea lor este construita in jurul acestui concept. Asa arata un spot din 1985 (din pacate nu-mi permite sa-i dau embed ) :
http://youtube.com/watch?v=BECwNurBbEQ

Asa arata unul din 2005:

20 ani diferenta intre cele doua spoturi, mesajul e acelasi. A se remarca faptul ca media de varsta a pasagerilor Carnival este mult sub cea a altor companii. Carnival tinteste „middle aged, middle american”. Din experienta, as spune ca media de varsta se situeaza pe undeva la 40 de ani. Sunt croaziere cu mai mult de 50% dintre pasageri minori.
Inca n-am raspuns la intrebare, asa ca mai urmeaza un episod 🙂