Pe 16 iunie ar fi trebuit sa ajung in Genova, pentru a ma imbarca pe Carnival Splendor. As fi avut ce sa vad in cele 8 luni de contract, dupa cum am scris si aici. Am ales sa raman in tara, fara sa stiu exact de ce. A, ba da, pentru ca altfel ratam concertul Leonard Cohen din Atena, la sfarsitul lui iulie 🙂

Am gasit pe youtube un filmulet al unui membru de echipaj. Alt vas, alta companie, alt job. In rest nimic diferit:

Long Beach se gaseste la 40 de minute de Los Angeles. Este portul in care Carnival Pride „descarca” pasagerii carora le-a expirat croaziera si ii „incarca” pe cei noi. Un proces care dureaza de la 7 dimineata pana la plecarea intr-o noua croaziera, la 4:30pm.
4-5 dintre fotografi isi incep ziua de lucru la 6:30 dimineata, in galerie. Se vand ultimele poze, pasagerii isi ridica ultimele comenzi. Multi incearca o ultima tentativa de furat poze, asa ca cel putin unul dintre fotografi are un ochi fixat asupra tuturor pasagerilor aflati in galerie. Apar si multe probleme, cu comenzi nefinalizate, cu oameni brusc nemultumiti de te miri ce. Cei 2500 de pasageri vor parasi vasul pana in ora 10:30.
Dupa inchiderea galeriei, fotografii aduna miile de poze ramase (aproximativ 15000) si le trimit la gunoi.
Pentru cei care au avut galerie de dimineata, urmeaza cateva ore de pauza (3-4 ore).
Ceilalti fotografi, care nu au avut galerie de dimineata, isi incep zua de lucru ceva mai tarziu, insa nu foarte tarziu. La 11:30 incepe procesul de imbarcare. 4 dintre ei isi vor ocupa pozitiile in terminalul de imbarcare. Poza de imbarcare consta intr-un decor artificial mexican, cu lumini de studio. Pasagerii sunt opriti din drumul lor spre vapor si stau la poza fara sa stie exact ce li se intampla. Daca ar sti, multi dintre ei nu s-ar mai lasa pozati. In acest moment insa sunt inca foarte confuzi, aratand pasapoartele fotografilor.
Un alt fotograf pozeaza „Ship in the back” (pasagerii cu vaporul in fundal), de pe pasarela foarte larga ce leaga terminalul de vapor.

terminalul & Queen Mary hotel

Procesul de imbarcare se va termina undeva in jurul orei 15:30, cand toti pasagerii se vor fi imbarcat. Urmeaza „boat drill-ul”, exercitiul obligatoriu prin care pasagerii afla ce trebuie sa faca in cazul unei urgente (gen scufundatul vaporului). Majoritatea membrilor de echipaj participa la exercitiu, ei fiind cei care ghideaza pasagerii catre „muster stations” (locul in care se vor aduna in caz ca se intampla ceva). Exercitiul dureaza maxim jumatate de ora, dupa care vaporul incepe sa se miste (4:30pm).
A doua parte a zilei decurge mai mult sau mai putin ca in restul saptamanii: o parte dintre fotografi deschid galeria, altii se ocupa de montarea studiourilor, altii pozeaza „sail away” (poze cu pasagerii si long beach in fundal) samd. Ziua de munca se incheie spre miezul noptii, dupa sedinta saptamanala cu managerul.

pride in Long beach

Timp liber: Cine are galerie la 6:30 dimineata prefera sa doarma cele 2-3 ore libere de dupa. Ziua de munca d-abia a inceput. Ceilalti, care incep la 11:30 au 2-3 ore in care pot iesi in fuga afara. Long Beach este portul cu cel mai putin timp liber la dispozitie. Din fericire, nici nu sunt prea multe de vazut in Long Beach. Duminca dimineata Long Beach nu pare altceva decat un orasel plictisitor, cu un Walmart la 25 de minute de vapor. Seara probabil ca devine periculos, daca ar fi sa mai iau dupa „semne” sau dupa intamplari (ca cele din pozele urmatoare):

cruising

ca-n filme

ca-n filme II

Altfel, liniste:

liniste

long beach - de pe vapor

B&W

car show

Cabo san Lucas se intampla vineri. Pe harta se afla aici:


View Larger Map

Programul fotografilor: sase dintre cei 11 fotografi se trezesc cel tarziu la 6:30am. La 7:15 sunt deja gata de poze, dupa o excursie de 10 minute cu barca de legatura (vaporul ramane in larg). Doar trei fotografi sunt sunt in Gangway. Impropiu spus Gangway, cum nu este vorba de nicio pasarela, vaporul se afla la aproximativ 1km de locul in care pozarii isi desfasoara activitatea. Unul dintre fotografi este deghizat in pirat, un fel de “gay pirate costume”. Alt fotograf il pozeaza impreuna cu pasagerii. Iar ultimul fotograf din echipa de dimineata vinde camere de unica folosinta pe vapor.

dimineata in cabo

gangway - cabo

pirate - behind the wheel

la ~11:30am fotografii sunt inapoi pe vapor. Pauza dureaza pana la ora 4pm. Formal night (seara formala), pasagerii vor sta iarasi la coada la poze pentru portrete tip studio. La 11:30pm se termina ziua de lucru, mai putin pentru doi dintre fotografi care vor fi nevoiti sa aranjeze pe panouri cele 3500-4000 de poze din seara respectiva. Pentru ei ziua de lucru se va termina dimineata, undeva pe la 2am.

Cei 5 fotografi care nu au de lucru in dimineata respectiva, vor avea spre pranz (1pm), cand trebuie sa monteze (set up) cele 8-9 statii de portrete. Si nu e tocmai usor, este ceva de carat si aranjat. Toata operatiunea n-ar trebui insa sa dureze mai mult de o ora si jumatate, maxim doua.

Timpul liber in Cabo: daca ai gangway, nu prea e. Somn mult dupa munca de dimineata, intrucat urmeaza seara formala. Cei care au set-up se pot plimba cateva ore prin Cabo san Lucas.

Cabo este o statiune elitista pentru turistii americani. Nimic interesant de vazut pe uscat: mall-uri (scumpe) si vilele celebritatilor.In apa este mai interesant: snorkeling, diving, balene cu cocoasa, delfini, lei de mare, pescuit de pesti spada, parasailing, o plaja izolata de exterior (Lover’s beach), cu acces atat la Marea Cortez cat si la Oceanul Pacific.

Vedere dinspre Pedregal

spre vapor

cloudy day

El Arco de Cabo san Lucas

…

surfing

marlin

Plus alte poze aici.

Sa va faceti o idee unde se gaseste:


View Larger Map

Joi vasul ajunge in Mazatlan. La 8:30 se deschide pasarela pentru pasageri. Pleaca din port la ora 18:00.
Pentru fotografi este o zi obisnuita de munca. 8:30 – 11:30 Gangway. Un Gangway nu foarte matinal, rapid, in umbra, racoros. Tot ca si in Vallarta, 4 oameni fotografiaza pasarela . Alti doi pozeaza fetele aztece (ca in poza). Alti doi vand aparate de unica folosinta in interiorul vaporului. Inca doi sau trei fericiti au liber in dimineata respectiva. Doi dintre fotografii care pozeaza sunt port manning (nu au voie sa paraseasca vasul dupa ce termina de pozat).

Gangway - Mazatlan

aztec girl

Pauza pana la 16:30, cand incepe galeria. Ceva mai aglomerat, cum la ora 17:00 mai toata lumea e intoarsa pe vapor. Seara de portrete casual (in tinuta obisnuita). Toti fotografii muncesc seara fara exceptie. Ziua de lucru se incheie undeva la miezul noptii, dupa mutarea tuturor pozelor prin galerie, aproximativ 14 000 la numar.

***

Timpul liber in Mazatlan se rezuma de regula intre 12 si 15:30 (hai un 16:00, daca te pregatesti rapid pentru galeria de la ora 16:30). Nu foarte mult timp, din fericire centrul este aproape, la aproximativ 20 de minute de mers sau 7-8 minute cu taxiul.
Se simte ceva mai multa saracie in Mazatlan decat in alte porturi prin care am ajuns. Este un oras ieftin, cu vanzatori foarte agresivi, care se tin dupa tine. Mergand pe jos spre centrul orasului, un taximetrist a oprit si s-a tinut vreo 5 minute dupa mine incercand sa ma convinga ca trebuie sa iau taxiul. Greseala mea a fost ca aveam aparatul foto la vedere 🙂 In alta excursie, taximetristul incerca sa faca „upselling” la cursa de 4$ cu taxiul: „I can take you to girls. Just 70$!”
Altfel Mazatlan-ul nu arata deloc rau, in ciuda saraciei omniprezente. Un centru aglomerat (Mercado) cu o catedrala superba, cateva zone linistite si lipsite de oameni (Farul si Isla de la Piedra). Singura zona neintersanta mi se pare cea turistica (Golden Zone), unde se gasesc toate hotelurile si plajele aferente.

Farul din Mazatlan

el si ea in Mazatlan

dinspre far

downtown Mazatlan

Pride dinspre Isla de la Piedra

Catedrala din Mazatlan

Plus alte poze aici.